onsdag 11 mars 2009

Onsdag = Lillördag....


Jopp
då var halva arbetsveckan "gone", onsdag som en gång i tiden var lillördag "Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite festligare och då man till exempel äter en finare middag eller går på restaurang, dans eller bio? Ordet kommer ifrån piglördag, vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen ;)

Körde igång denne dag med träning vid 09, kände att jag hade glömt något hemma! Bytte om hemma och fick skjuts till gymmet. Så väl när jag kom fram och slängde prylarna i skåpet kom jag på att jag inte hade någon jacka på mig "SMART" så efter massa o moment så fick jag tag i Erik som körde körde hem mig efter träning. Vilken tur, för jag hade ingen tröja med mig hade blivit lite kallt om man hade gått hem med t-shirt haha stressad som man var glömde jag ta av mig skoskydden och det märkte nog många som såg mig =P

Nu sitter man på bj och små jobbar lite!
Lite kaffe vore inte helt fel nu ;)

Inga kommentarer: